torsdag 22 oktober 2015

I Cannes med Add Ice cream

Hej på er!
Har varit lite "missing in action" senaste veckan och anledningen (en av dem i alla fall) har varit en resa till Cannes med Add Ice cream där vi var på lite olika möten med möjliga samarbetspartners. Vi har såklart hunnit med lite sightseeing också och vilken fantastisk vacker stad Cannes är!! Jag har bara varit i Frankrike en gång tidigare, när jag var 19 år och då i Paris så det var riktigt kul att få se kusten och det var inte helt fel att få lite sol och värme.
Första dagen gick vi till en marknad och handlade frukost, sedan lade vi oss på stranden en stund och efter det gick vi runt i Cannes stad och kikade. På kvällen åt vi middag på en skaldjursrestaurang och
jag åt ostron för första gången i mitt liv. Även om det inte var så äckligt som jag hade trott så beställer jag hellre annat, ostron är helt enkelt inte min grej. Men kul att ha testat!
På lördagen började vi med en joggingtur längs med stranden och sedan åkte vi och handlade.Vi köpte en massa färsk frukt (kolla det lila kaktusfikonet!), nybakt bröd, pålägg mm och man kan ju inte vara i Frankrike utan att äta en croissant så en sådan slank ner också.
Efter brunchen åkte vi till Antibes och gick runt udden Cap d'Antibes, där ett av världens dyraste hus ligger. 4 miljarder ligger priset på...billigt! Men jag förstår priset med tanke på utsikten, så vackert!
Middagen blev på en lokal fransk restaurang som heter Le salon des Indépendants. Fantastiskt god mat och rolig underhållning med livemusik. Rekommenderas!!!

Efter lite olika möten och jobb på måndagen åkte vi längst kusten till St Tropez och stannade vid lite olika smultronställen på vägen.
Och är man i glassbranschen måste man ju testa en massa glass för inspirationens skull....tufft jobb men någon måste ju göra det ;)
Det var verkligen en fantastiskt inspirerande resa men det är ännu roligare att vara tillbaka på Add Ice creams kontor och jobba vidare! Just nu jobbar vid med montern vi ska ha på Fitnessfestivalen 27-29 november. Vilka av er ska dit?! Vi kommer vara både på Fitnessfestivalen på Älvsjömässan och Power Weekend i Göteborg 4-6 december. Vi har självklart med och smakprov och vi kommer ha tävlingar och lite happenings under båda mässorna.
Jag hoppas få träffa och prata med så många av er som möjligt!!!

Och jag lovar att det kommer upp mer recept på bloggen framöver :)