söndag 4 augusti 2013

Lite mer semesterbilder, träning och mat :)

Börjar nästan få lite ångest över att vi ska åka hem på torsdag. Jag saknar våra hundar, mina rutiner och att ha mer kontroll över vad jag äter, men jag fullkomligt älskar New York! Det är så kul att träffa mina kompisar igen och det är riktigt härligt att gå och strosa på gatorna jag gick på när jag bodde här. Jag kommer verkligen sakna maten, allt är så gott!!

I torsdags var det lite sämre väder så vi åkte till Equinox och tränade och efter passet gick vi till en av mina favoritrestauranger "Grey Dog". Allt är så himla gott och det är ett jättemysigt ställe. Vi beställde Fish tacos (fisk i majstortilla) och en tonfisksallad med rostad potatis och sesam dressing (som vi tog vid sidan om).
I fredags mötte jag och David upp min vän Christina och vi tog hennes bil ut till Long Island och Long Beach. Det är helt fantastiskt att det finns helt kritvita sandstränder bara en kort bil- eller tågresa från New York!
Den klassiska "fot i sanden"-bilden ;)
Standard mellanmålet
Vi var inte där i mer än 3-4 timmar men såklart så lyckades jag bränna ryggen...kanske inte så konstigt med tanke på att jag inte solat på typ 2 år, ha ha! Som tur var såg det värre ut än det var och det röda lade sig redan dagen efter.

I går var det lite sämre väder på morgonen och vi körde ett pass på NYSC. För mig blev det ett riktigt snabbt och effektivt bröst, triceps och mage-pass och avslutade passet med 20 minuters HIIT på en motionscykel.
Passet blev:

Hängande knälyft 15 st
Double crunches 20 st
Kabelcrunch 30 st

När jag kom hem gjorde jag en riktigt god proteinsmoothie:

Jordgubb och mango proteinsmoothie
2,5 dl mandelmjölk
ca 10 st frusna jordgubbar
1/2 färsk mogen mango
1 skopa vassle protein vaniljsmak
1 dl havregryn
Valfritt: 1 mskriven kokos

Blanda med en stavmixer och toppa med lite granola.
På kvällen mötte vi upp min vän Maria på middag på en RIKTIGT bra restaurang som heter "Yuca Bar" och ligger på Aveny A och 7:e gatan. Det är en latinsk restaurang och vi beställde in en massa tapas som guacamole, beef taquiles (majstortillas med strimlad biff), fish tacos, grillad kyckling, biff och räkor. Supergod och bra mat!
Efter middagen tog vi en taxi ner till till Southstreet seaport där de hade en bar ute på piren och det var fantastiskt fin utsikt över Brooklyn bridge. Vi stannade där till halv 3 (!) och tog sedan en taxi hem. Det var längesen vi var ute så sent...men semestern är ju snart slut ;)
Idag ska vi gå och äta brunch någonstans och sen kanske det blir en bio. Ha en härlig söndag på er!