måndag 18 mars 2013

Mer Questbars och träning i Abborrbacken

En av mina kunder har varit i USA och innan han åkte frågade han om jag önskade mig något därifrån. Jag önskade (såklart) 1 låda av den nya Quest bar-smaken "Chocolate chip cookie dough". Imorse fick jag en stor kasse full med Questbars...inte mindre än 4 lådor i smakerna: Chocolate Peanut butter, Peanu butter supreme, Cinnamon roll och Chocolate chip cookie dough!! Jag svävar på små moln....tack Mark!!!
Jag testade såklart den nya smaken på en gång och den var helt underbar, den smakade precis som kakdeg! Farligt god ;)
För er som vill testa Quest-bars kan man köpa dem från www.mmsports.se men de har inte så många smaker, därför köper jag dem alltid från Iherb. Ni kan använda min kod TMC520 för rabatt på första köpet. Frakten är snabb och billig och tullen är beräknad på frakten, vilket oftast inte blir så mycket.
Mina favoritsmaker är nu: Coconut cashew, Chocolate chip cookie dough, cinnamon roll och Banana nut muffin.
Idag på lunchen bestämde jag och David oss för att åka till Abborrbacken här på Lidingö...ni vet den där omtalade backen som man springer uppför på Lidingöloppet och som alla tycker är så jobbig. Vi letar efter en brant backe där vi kan träna vovvarna (och oss själva) i sommar. Vädret var kanske inte det bästa och det var ishalt i backen men vi sprang ett par gånger upp och ner. Inte den bästa backen vi sprungit i så vi letar vidare :) Det finns en sandgrop i Gävle som är ca 40 grader brant och ca 200 m lång, där vi brukar köra intervaller på somrarna...sååå jobbigt men sååå kul! Hoppas vi hittar någon liknande backe i närheten. Någon som har några förslag??
Vovvarna blev trötta i alla fall.....
Nu på eftermiddagen fick jag väldens magknip så jag var tvungen att stanna hemma från jobbigt...konstigt och jag hoppas att det inte håller i sig. Det får bli myskväll i soffan med film :)
Trevlig kväll på er!

26 kommentarer:

  1. Men vad kul. Du bor alltså också på Lidingö, jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes...bästa ö:n, eller hur?! ;)

      Radera
    2. Sv. Ja helt klart, här är underbart =). Trapporna ned mot Lidingöbanan i Torsvik kan jag också rekommendera att träna i....dom suger ordentligt i benen... trapporna alltså :)

      Radera
    3. Jag har gått i dem många gånger men aldrig tränat i dem...ska testas i sommar :)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja det är riktiga gosegrisar :)

      Radera
  3. Undrar lite över questbars. Jag äter i princip aldrig proteinbarer eftersom de oftast innehåller så mycket socker. Är questbars bättre när det gäller sockermängden? Äter du questbars mest efter träning eller också som mellanmål? Tack för en inspirerande blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tyckte jag också tills jag provade Quest bars. De innehåller bara naturliga ingredienser, endast 2 g socker per par, ca 17 g fiber, 20 g protein (från vassleisolat = bra kvalitet av protein) och ca 6 g fett (från nötter/kokos). Det här är de enda barsen jag äter och då främst till mellanmål om jag inte hinner äta riktig mat (som alltid är bäst). Äter dem även om jag är lite sugen på nåt och tar då kanske 1/2 bar :)

      Radera
  4. Jag diggar din blogg som 17! Tack för alla fina recept och tips! Provade din jordgubbsglass igår och den var supergod. Länkade till din sida, hoppas det är okej. Så återigen, tack för en kanonsida!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack så mycket, vad roligt! :) Det är absolut ok, tack :) (jag gjorde jordgubbsglassen igår också...mums!) :)

      Radera
  5. Har hittat till din sida för några veckor sedan. Och vilka härliga recept!
    Jag gör något nytt varje dag. Jag som alltid haft magproblem men de är som bortblåsta nu, hoppas bara att det också visar något på vågen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Gud vad roligt att höra. Då är du antagligen känslig mot gluten då, i och med att inga av mina recept innehåller gluten! Jätteroligt att det känns bättre. Tränar du på och äter av mina recept kommer du absolut gå ner lite...bara du har lite tålamod ;)

      Radera
  6. Måste ju bara säga att jag är fantastiskt imponerad av Dig och din blogg, och framför allt dina recept! Jag vill testa allt på en gång! =) Har provat göra 2 olika proteinbars, "spenatwrapen" och pizza med blomkålsbotten, fantastiskt goa grejer! För att inte tala om Mug-cake som jag äter till frukost varje morgon, det är så man längtar tills det ska bli morgon så man får äta den =P Tack för den inspiration du ger och allt du delar med dig av! Det har just nu förändrat mitt liv! Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie!
      Tack, vilken otroligt fin kommentar...jag blir alldeles rörd :) Så kul att du gillar recepten!! Jag måste hålla med, jag längtar varje morgon efter en mug-cake eller pannkakor, ha ha!
      Tack för att du tog dig tid att kommentera, det värmer ska du veta!
      Kram

      Radera
    2. Det är det minsta jag kan göra, så mycket som DU ger :) Hoppas du har en bra dag! Själv ska jag ut å köra ett Toughestpass i snöyran :) Kram!

      Radera
  7. Jag har lite skilda frågor :-)

    1) på mitt gym beskrivs de olika produkterna som finns att köpa och på redbull står det att den funkar både genom att ge energi innan och under ett träningspass och att påskynda återhämtningen efter ett träningspass. Funkar den verkligen som återhämtningsdryck? Är det samma för den sockerfri som för originalet?

    2a) jag har hört många på mitt gym prata om att de har slutat äta fast frukost och istället dricker antingen aminosyror(om de nu heter så??) eller proteinpulver för att gå ner i vikt och äter första riktiga målet till lunch. Jag förstår att man "vinner" kalorier på detta sätt men är det att rekommendera? Eller sätter man kroppen i svält så att det som man sen äter görs om till fett direkt?

    2b) om man nu måste/bör äta frukost, finns det någon "senaste tid"? Jag tycker om att gå en morgonpromenad innan frukost men ibland innebär det att jag inte äter frukost förrän 9,30-10,00. Påverkar ens mattider ämnesomsättningen? Finns det några generella "riktlinjer"/tumregler?

    3) förutom ålder-110, finns det något annat sätt att räkna ut sin maxpuls? Och kan man förändra sin maxpuls?

    4) ibland när jag tränar spinning eller intervallträning i grupp (springer intervaller tillsammans på löpband) så blir jag illamående och är nära till kräkning. Jag har fått höra att det beror på att man ligger nära sin maxpuls då, stämmer det?

    5) vad tycker du om bodypump? Har läst olika forskningsresultat där vissa säger att man bygger muskler på det och andra säger motsatsen. De som håller passen på mitt gym är väldigt vältränade och säger själva att de inte tränar annat än sina 3-4 bodypump-pass/vecka plus något konditionspass (oftast spinning).

    6) kan du tipsa om några bra omega-3 kapslar? Har sett att innehållet skiljer sig åt i olika kapslar...

    Det blev många frågor haha! Men jag hade verkligen uppskattat svar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev många frågor.
      Ska se om jag kan svara på dem i ett inlägg lite senare :)

      Radera
    2. Hej igen! Så bra, hoppas det kommer upp snart :-)

      Radera
  8. Ni kanske ska spana lite på skidbackarna runt om kring typ Hammarbybacken fast jag gissar att ni redan testat ;0) ett sandtage kanske där man glider lite bak i var steg man tar, kan tänka mig att det kan suga bra =)

    Sagt det förut säger det igen SUPER BRA BLOGG + INSTAGRAM!!

    MVH Duzbuz / Jaenette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de har vi testat...riktihgt jobbiga men lite för långt att åka ;)
      Vi får leta vidare men tack för tipsen!

      Och tack så mycket!!! :)))

      Radera
  9. Emilia Olsson21 mars 2013 15:38

    Hejsan Sanna,
    Först du är toppen och ow vad du har fått mig att börja gilla baka och laga mat !!!!!
    Nu har jag tyvärr varit alldeles för oaktiv här väldigt väldigt länge :(
    När jag såg detta inlägget bara måste jag skriva till dig. Jag kommer åka till USA i mitten Av April och undrar om du har några tips om vad man kanske ska " köpa på sig av". Questbar ABSOLUT men finns det något annat? Sen undrar jag oxå om det kan bli problem att ta mat ut ur landet.... Känns som dom har regler på hur mycket bars man kan tänkas få ta ut ? :(

    Ha d underbart// Emilia

    SvaraRadera
  10. Hej Emilia!

    Tack så mycket, vad roligt att jag lyckats få dig börja baka och laga mat, det är ju toppen!! :)
    Questbars är ju som du säger ett måste, köp på dig smaken Chocolate chip cookie dough. Sedan tycket jag du ska gå in på GNC elelr Vitamine Shoppe och kolla runt bland kosttillskotten, de har en massa bra proteinpulver och andra kosttillskott. Om du är i närheten av Whole Foods eller Trader Joes måste du gå in och kolla på alla deras ekologiska och glutenfria produkter, de har rårispasta, quinoa pasta och en massa annat som vi inte har i Sverige. Skor kanske jag inte ens behöver nämna att du borde köpa? Billigt och mycket snyggare modeller än här i Sverige :)

    SvaraRadera
  11. Vi har Quest Bars till BRA pris (22kr/bar)
    http://energyfys.se/bars/quest-bar
    Sorry om nån tycker det är SPAM ... men kändes relevant.

    SvaraRadera
  12. hejhej vad kostar en låda med dessa bars?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finns att köpa på www.proteinbutiken.se men jag vet inte vad en hel låda kostar...

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...